دکل دوربین اسپید دام

 

دکل دوربین اسپید دام از نوع منوپل (تک پایه) بوده و برای نصب دوربین مدار بسته در جهت افزایش بُرد دید دوربین کاربرد دارد. یکی دیگر از کاربرد های این دکل ها کاهش دسترسی غیرمجاز و همچنین ایجاد زاویه دید مناسب می باشد. دکل دوربین اسپید دام با توجه به فضای کمی که اشغال می‌ کنند در محیط‌ های شهری که زمین از ارزش بالائی برخوردار است  بسیار مفید و به صرفه هست.

ظرفیت باربری دکل دوربین اسپید دام محدود بوده و تنها با جرثقیل نصب می‌ شوند، بنابراین در محلی باید نصب شوند که امکان حرکت و نصب با جرثقیل وجود داشته باشد. بر اساس مورد استفاده آن در شرایط مختلف اقلیمی ( از نظر میزان شدت وزش باد یا قرار داشتن در کنار مسیر های پر ارتعاش ) و کاربرد آن در مکان های مختلف، بسته به میدان دید مورد نیاز و نیز گاهی بر اساس سلیقه، در طول های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

می تواند از جنس آهن با روکش گالوانیزه و یا بدون روکش بوده و یا حتی در شرایطی خاص از آلومینیوم و یا آلیاژ های دیگر استفاده نمود. در صورت عدم رعایت استانداردهای تعیین شده جهت ساخت، پایه دوربین دچار لرزش خواهد شد که این لرزش تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر دوربین نصب شده بر روی دکل خواهد گذاشت.

 

دکل دوربین اسپید دام

دکل دوربین اسپید دام

نکاتی در مورد دکل دوربین اسپید دام

جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی ، پایه های دکل دوربین اسپید دام معمولاً با گالوانیزه گرم (HOT DEEP GALVANIZED) پوشیده می شوند. بنا به سلیقه و سفارش مشتری دکل اسپید دام با رنگ اپوکسی جهت زیباتر شدن و هماهنگی با محیط کاربری دکل کاور می شود.

دکل های دوربین معمولاً به صورت ساده و یا نردبان و سبد دار LADDER PLAT FORM جهت سهولت سرویس دوربین ها طراحی، ساخته و نصب می گردند. دوربین های نظارتی نصب شده بر روی پایه های مرتفع معمولاً بصورت وایرلس اجرا می گردند.

انواع دکل دوربین :

چندوجهی ، لوله ای ، مکعبی ، ماژولار

موارد استفاده از دکل دوربین به شرح ذیل می باشد :

  1. ساخت پایه جهت نصب دوربین سیستم های امنیتی و نظارتی ( دوربین های اسپیددام ، ثابت و …).
  2. ساخت پایه جهت نصب دوربین های کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک (دکل دوربین ترافیکی ).
  3. ساخت پایه جهت نصب دوربین های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی.
    دکل دوربین اسپید دام

    دکل دوربین اسپید دام

    دکل دوربین اسپید دام چیست؟

    در صورتی که بخواهیم در فضای شهری دوربین نصب کنیم، انتخاب اول دکل دوربین اسپید دام خواهد بود. این دوربین ها با یک پایه به بهره برداری می رسند و دوربین را در ارتفاع قرار می دهند. از آن جا که نوع نصب و بهره برداری این دوربین ها تک پایه است، می توان حدس زد که میزان باری که تحمل می کنند محدود است. همچنین، پیش از انتخاب این دکل ها ، باید به طور کامل شرایط محیطی از قرار میزان وزش باد را محاسبه کرد. درباره ارتفاع هم محدودیت مشخصی وجود ندارد مگر این که پروژه شرایط خاصی را به مجریان تحمیل کند.

    این دکل ها به طور عمده پایه نگهدارنده سیستم های امنیتی خواهند بود و در مناطق شهری به کار گرفته می شوند. درباره جنس سازنده هم باید آهن و روکش گالوانیزه را معرفی می کنیم. نکته ای که درباره این دست از دکل ها مورد تاکید فراوان است، دقت در نصب و پروسه بهره داری است.

    همین که دکل مذکور تنها یک پایه دارد، سبب می شود در صورت نادیده گیری نکات مهم، منجر به لرزش دوربین و خروجی نامناسب تصویر شود. در نتیجه، علاوه بر اینکه در انتخاب فروشنده و سایر نکات مربوط دقت به خرج می دهید، روی روند اجرا هم حساس باشید.

    اگر به این نوع دکل ها علاقه مند شده اید، باید بدانید برای زیباسازی و همچنین ارتقای مقاومت دربرابر عوامل مخرب، می توان سطح آن ها را با رنگ پوشاند. این رنگ ها از نوع اپوکسی هستند و زیبایی و جلوه خاصی به دکل می بخشند. همچنین ، باید در جریان باشید که به دلیل محدودیت وزن تجهیزات قرارگرفته روی دکل ، معمولا دوربین مدار بسته وایرلس انتخاب می شود.

  1. StevEmbazy

    31 شهریور 1398

    دکل دوربین تا چه ارتفاعی مناسب هست ؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط