آنچه برای خرید دکل مخابراتی باید دانست

همانطور که در زندگی روزمره برای هر نوع خریدی می بایست حداقل اطلاعتی راجع به نیاز شما از آن خرید و مزایای آن خرید دانست . این اصل و مهم در خرید دکل مخابراتی نیز حاکم میباشد . و شما به عنوان یک خریدار دکل مخابراتی میبایست یکسری اطلاعات اولیه مانند : نیاز شما ، هدف از خرید دکل و پاسخ به مجموعه ای ازسوالات مانند : هدف سازمان یا مجموعه شما از خرید این نوع دکل چیست ؟ بودجه شما برای تهیه دکل چه مقدار است ؟ فروش دکل خودایستا یا دکل مورد نظر شما به چه صورت است ؟ چه نوع دکلی برای شما کاربردی تر است ؟ میتواند اولین گام صحیح در بررسی و انتخاب شما باشد تا علاوه بر قیمت دکل ، کیفیت و مرغوبیت بالای از دکل را دریافت کنید .

 

دکل مخابراتی

دکل مخابراتی

انتخاب فروشنده دکل مخابراتی

در گام دوم پیدا کردن یک فروشنده دکل مخابراتی یا بهتر بگوییم یک تولید کننده دکل معتبر قدمی مهمتر میباشد که بر اساس قدم نخست برداشته میشود . اما نهایتا شما را در مسیر یک انتخاب درست و صحیح که همان اتخاب دکل مناسب و خرید دکل مخابراتی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کنار کارایی مورد نظر شما و رفع نیاز های شما می باشد ، قرار می دهد .

 

آنچه قبل از خرید دکل مخابراتی باید بدانید

اطلاع رساني و ارتباطات در عصر جديد از ضروريات اساسي هر سازمان و ارگان اقتصادي محسوب ميشود بنابراین نقش حساس ارتباطات راديويي در اين مورد غير قابل انکار است که در اين راستا سازه هاي مرتفع بعنوان برج و دكل مخابراتی همراه با آنتن و كابل هاي مرتبط در كيفيت راديو ها نقش حياتي را بازی مي كنند .

از طرفی با ورود سيستم هاي فركانس بالاي VHF به جرگه سيستم هاي مخابراتي و بالا رفتن فركانس و نياز به ديد به ديد بودن آنتن ها یا همان دید مستقیم برای ارتباط و لینک ميان دو مركز يا دو سايت نياز بسیاری به ارتفاع دادن آنتن ها و نصب در ارتفاع احساس مي گردد ، همچنين با پيشرفته تر شدن ساختمانهاي مسكوني و مرتفع شدن شهرها نياز است كه ارتفاع آنتن ها از ارتفاع ساختمانها نيز بيشتر باشد. ولی بالا رفتن ارتفاع آنتن ها نياز به وجود دکل هاي مناسب با قدرت ايستايي بالا (بدون ارتعاش و لرزش)  است .

دكلها عمدتاً در دو نوع تولید مي شوند :

اول دكل هايي میباشند كه از چند جهت کنترل و مهار مي شوند كه به دكلهاي مهاري معروف هستند و نوع دوم دكلهايي كه مستقيماً روي فونداسيون نصب مي شدند و به جايي بسته و مهار نمي شوند كه اين دكلها اصطلاحاً به خودايستا شهرت دارند .

خصوصيات مهم دكلهاي مهاري اين است كه كم حجم ، باريك ، كم هزينه و نصب آنها آسانتر مي باشد ولي فضاي بيشتري براي نصب آنها لازم میباشد.

خصوصيات دكلهاي خودايستا اين است كه داراي حجم بيشتر ، پر هزينه تر و نصب مشكلتر مي باشند در عوض فضاي كمتري جهت نصب لازم دارند و از ايستايي و مقاومت بالاتري برخوردار میباشند. شایان ذکر است دكل هاي ديگري نيز پا به عرصه گذاشتند كه از اين دسته دكل مونوپل و دكلهاي خطوط انتقال یا همان دکل برق را مي توانیاد آوری کرد .

 

انواع دکل خودایستا

انواع دکل خودایستا

انواع دكل :

دكلها عمدتاً در دو نوع مهاري و خود ايستا دسته بندي مي شوند ولي خرید و فروش دکل را مي توان بصورت زير نيز تقسيم بندي كرد :

1-(دکلهای سری GT Series Towers (GT

2-(دكلهای لوله ای) Rigid Tube Towers

3-(دكلهای مهاری) Guyed Towers

4-(دکلهای خودايستا) Self Supporting Towers

 

دكلهاي سري GT Series Towers)GT) :

سري هاي GT يك رشته از دكلها است كه بر اساس بهره وري ، استحكام و تطبيق پذيري طراحي شده اند . اين سري شامل دكلهاي G20 ,  G25 ,  G35 ,  G45 ,  G55 ,  G65  مي باشد . اين دكلها بادوام بوده و در قطعاتی حدود سه متر ( یک سکشن دکل مهاری )، كاملاً به هم جوش کاری شده اند .

همه دكلهاي سري GT از لوله هاي فولادي بسيار محكم و یا میلگرد نمره 5 یا 8 یا 10 بنا به سفارش خریدار دکل مخابراتی و یا احتمالا برای کم کرتن هزینه تولید دکل توسط تولید کننده دکل ساخته شده اند و شكل و تركيب مهاربند آنها بصورت زيگزاگ با ميله توپر مي باشد كه براي ايجاد يك استحكام استثنايي استفاده شده است . از لحاظ قیمت این نوع دکل از مقرون به صرفه ترین نوع برج های مخابراتی میباشد .

 

گالوانیزه دکل 

همه دكلهاي سري GT بعد از ساخت و قبل از فروش  و البته باز هم به خواست و نیاز خریدار دکل مخابراتی گالوانيزه گرم مي شوند . در اين پروسه هر قسمت از دكل كاملاً در فلز روي مذاب فرو برده مي شود و اجازه داده مي شود چه داخل و چه خارج آن كاملاً با فلز روي پوشيده شود . گالوانيزه گرم از ساختمان و تمام نقاط جوشكاري شده در برابر زنگ زدگي و خوردگي محافظت مي كند . گالوانيزه كردن روشي است كه در طي آن از خوردگي و پوسيدگي فلزاتي از قبيل آهن و فولاد جلوگيري مي شود . در عملِ گالوانيزه از فلز روي استفاده مي شود زيرا  فلز روي هرگز دچار خوردگي و يا پوسيدگي نمي شود . درساختمان پلها و سازه هاي فلزي مثل دكلها از عمليات گالوانيزه استفاده مي شود .هنگام خرید دکل مخابراتی حتماا این گزینه گالوانیزه را در نظر داشته باشید .


برای آشنایی بیشتر با عملیات گالوانیزه ، خصوصا گالوانیزه دکل مخابراتی اینجا را بخوانید .


دكلهاي لوله اي ( Rigid Tube Towers ) :

همه كاره بودن ، راحتي مونتاژ ، طراحي كارآمد و حمل و نقل آسان  در دكلهاي لوله اي تركيب شده است و اين نوع را تبديل به سازه ايده آلي براي صادرات كرده است . كشويي بودن تمام قطعات اين معني را مي دهد كه اين نوع دكلها را مي توان در بسته بندي هاي كوچكي قرار داد كه اين كار  بمقدار قابل توجهي شانس آسيب ديدن در ترابري و حمل و نقل را كاهش مي دهد . سه مدل از دكل هاي لوله اي شامل : دكل  KD26 ، دكل J  و دكل C ميباشد .

اصطلاحا در بازار خرید دکل مخابراتی و تولید دکل از این نوع دکل عموما با نام منوپل یاد میشود .و فروش دکل های یاد شده با کابرد های مانند میله پرچم ، دکل دوربین مداربسته و … میباشد .

اين طراحي مي تواند 80 درصد فضاي مورد نياز براي سرهم كردن دكل را نسبت به سازه های معمولي و رايج كاهش دهد ، علاوه بر اينكه يك اتصال محكم را بين قسمتهاي سرهم شدة دكل ضمانت مي كند . دكلهاي لوله اي را نيز بعد از ساخت گالوانيزه گرم مي كنند تا در برابر خوردگي و فساد تدريجي ، سالها مقاومت داشته باشند . قیمت دکل های منوپل در رنج متوسط قرار دارند .

 

 

نمونه شماتیک دکل منوپل

نمونه شماتیک دکل منوپل

دكلهاي مهاري دار (Guyed Towers ) :

اين سري دكل ها خاصه براي نصب سيستمهاي ماكرويو و سلولار و ديگر كاربردهاي مهم مخابراتي از قبيل پخش FM و TV و نصب تجهيزات هواشناسي طراحي شده اند . اين سري دکلها براي نصب تا ارتفاع 300 متر استفاده مي شوند كه با توجه به استفاده از قطعات فلزي توپر يا لوله اي با وزن و اندازه هاي مختلف داراي دسته بندي هستند .

.براي پوشش نصب هاي مختلف با ارتفاع متفاوت ، جنس سازه ها و اندازه سطح مقطع دكل متغيير است . اين تركيب انعطاف پذيري قابل توجهي را در تهيه يك دكل مناسب و مخصوص براي نصب تجهيزات به اندازه كافي ، فراهم مي آورد این دكل مجهز به سيني كابل با عرض 650 ميليمتر و لدر ( نردبان ) براي جلوگيري از سقوط تجهيزات مي باشد .

براي جلوگيري از اصابت اشياء پرنده در روز بايد دكل را با رنگهاي سفيد و قرمز به ترتيب از بالا به پايين رنگ آميزي كرد و براي شب هنگام بايد از لامپ خطر ترافيكي استاندارد( همان چراغ دکل سولار یا کابلی )  استفاده گردد. و همان طور که پیش تر اشاره شد از لحاظ قیمت دکل میتواند پیشنهاد خوبی باشد .

دكلهاي خودايستا ( Self supporting towers ) :

دكلهاي خودايستا داراي استحكام و مقاومت بالايي هستند كه اين مسئله طي سالها استفاده به اثبات رسيده است . اين سري نيز با استفاده از قطعات پيش ساخته طراحي مي شود كه با استفاده از آن ميتوان ارتفاع دلخواه را ايجاد نمود.

از جمله دكلهاي اين سري ميتوان دكلهاي سري SSV شركت روهن آمریکا را معرفی کرد .که البته فروش دکل خودایستا با استاندارد رهن از الویتت های شرکت تاورکو بوده است .

کارایی اين نوع دکل ها عبارتند از : ماكرويو ، سلولار ، PCS ، امنيت ملي ، پخش همگاني ، STL  ، نصب تجهيزات مراقبتي ( با دوربين مداربسته ) ، ايستگاههاي برق خورشيدي ، ايستگاههاي هواشناسي و حتي روشنائي استاديوم هاي ورزشي با ارتفاع بلند .

مثل تمام توليدات ديگر اين سري نيز بعد از ساخت گالوانيزه گرم مي شوند تا سالها از خطر پوسيدگي و خوردگي محفوظ باشند.

سري SSV با گستره وسيعي از قطعات بازطراحي شده شامل :

سكوها ، پايه هاي آنتن ، لدرها ، لوازم روشنائي ، پايه ها ، عايقهاي ضد يخ و ابزارهاي ايمني بالا رفتن ، ساخته مي شود .

از دید هزینه کرد و بحث مالی قیمت دکل خودایستا معمولا بیشتر از انواع دکل های نامبرده قبلی می باشد .

تاورکو

شرکت TOWERCO با سالها تجربه در زمینه تولید انواع دکل مخابراتی و انتقال نیرو میتواند گام های مطمئنی به شما در امر خرید دکل مخابراتی معرفی کند . کافیست با مشاورین فروش دکل ما در شرکت تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان آن ها در امر خرید دل بهره مند شوید و بهترین انتخاب را با کمترین قیمت دکل و بالاترین کیفیت داشته باشید . منتظر تماس شما هستیم .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط